top of page

5 טיפים שיעזרו לכם ללמוד מהבית מבלי להשתגע



אם יש דבר אחד שלגמרי ברור לנו על התקופה הנוכחית זה שלאף אחד לא ברור מתי בדיוק היא תיגמר. קשה לנו כבר לזכור איך הפנים שלנו נראות ללא מסכות, שלא לדבר על התקהלויות בהופעות, משרדים, מקומות בילוי וגם כיתות לימוד. על פי מחקר אמריקאי, קרוב ל-30% ממקומות העבודה יעברו עד סוף השנה הבאה למתכונת שלט-רחוק. לזה נוסיף את האוניברסיטאות ובתי הספר שהעבירו את הפעילות שלהם בלעדית לפורמט הזה, ונגלה שאין לנו ברירה אחרת: חייבים למצוא את הדרך הכי טובה להפוך את הבית שלנו גם לכיתה או משרד.

בלמידה מהבית יש מן הסתם יתרונות. אפשר ללמוד בקצב שלך, בשעות שלך, ולרוב גם במחיר נמוך יותר, אבל זה לא בהכרח פשוט. הבית מלא בפיתויים ובהסחות דעת, במיוחד אם שוהים בו אנשים נוספים. ערימת הכביסה מתחננת לקיפול, ארוחת הערב לא תבשל את עצמה וחשבון החשמל שלא שולם ומקופל על השולחן מטריד בזווית העין. אם את שעות העבודה עוד אפשר לשרוד, לימודים והריכוז שנחוץ לטובתם יכולים להיות קצת מסובכים. לכן אספנו כאן מספר טיפים שיעזרו לכם ולילדים שלכם ליצור את סביבת הלימודים הנוחה והיעילה ביותר, לטובת הלימודים ב"עבריתלי" ובכלל:

1. סביבת העבודה: לא, זה לא יכול לקרות במיטה, ואם אפשר עדיף גם לא בסלון. זה עלול להיות מסובך בדירות קטנות, אבל יש חשיבות משמעותית ליצירת אזור לימודים נייטרלי ומבודד יחסית. חצי חדר שיוסב ל"חדר עבודה", לדוגמה, יעשה את העבודה. את שולחן הלימודים יש לנסות לשמור נקי מחפצים שעלולים להסיח את הדעת, בהם גם הטלפון הסלולרי. הווטסאפ יסתדר בלעדיכם כמה שעות. כלי כתיבה, חומר קריאה, משקה קל. לא יותר ממה שבאמת צריך. נסו לחשוב על המקום שבו הכי נוח לכם ללמוד – בית קפה, חצר הקמפוס, ספרייה – ונסו ליצור לכם אווירה דומה בבית.

2. סדר יום קבוע: רגע, עוד לפני כן, קומו בשעה שנהגתם לקום בזמן שגרה. הסירו מכם את הפיג'מה ועברו לבגדים היומיומיים שלכם, אלה שאיתם הייתם יוצאים ללימודים. זה אולי נשמע טיפשי, אבל יש משהו בהתארגנות הזאת שתכניס אותנו להלך הרוח של עבודה, של לימודים. הפיג'מה מושכת אותנו באופן טבעי לנמנום ולפעולות שאנחנו נוהגים לבצע בבית. אחרי שהתלבשנו, בואו ננסה לעקוב אחרי הפעולות שנהגנו לבצע בימי שגרה: קפה של בוקר, אימון או הליכה לצלילי המוזיקה שמעוררת אתכם בבוקר. אם הפעילות הזו הניע אתכם קודם לכן, אין סיבה שזה לא יקרה גם עכשיו.

3. תכנן הפסקות: מרגע שנימנע מהסחות דעת נהנה גם יותר מזמן ההפסקה. למעשה, ניהול הזמן שלנו הוא האתגר הכי גדול בלימודים מהבית. צרו משבצות זמן קבועות – למשל, 45 דקות לימודים, רבע שעה הפסקה – ותנו למוח שלכם קצת מנוחה. בהפסקה אפשר לטפל גם בכלים שנזנחו בכיור או להתרענן על ידי ארוחה קלה. אם אתם יכולים להשאיר לעצמכם את סוף השבוע כדי להתרחק קצת מהלימודים, מה טוב.

4. אל תשכח את החברים: חלק משמעותי מהלימודים הוא הקשר הישיר והאישי עם תלמידים אחרים ומורים. כדי לא לאבד את הערך החשוב הזה, כדאי להעז ולפנות למורים השונים, לשאול שאלות ולדרוש משובים על העבודה שלנו. חלקנו עובדים יותר טוב באופן קבוצתי, וגם את זה למדנו בשנה האחרונה שאפשר לפתור בקלות בסיוע טכנולוגי. השתמשו בהם כדי לפגוש את התלמידים האחרים, דברו איתם גם על העבודה שצריך להגיש ואף שתפו פעולה, אבל זה בסדר אם תצרו קשר רק כדי לחלוק חוויות מהסדרה שראיתם אתמול בטלוויזיה.

5. תהנו מזה: כל הטיפים הרשומים לעיל נועדו ליצור מסגרת דמוית כיתה, במטרה לסייע לנו להגיע לפוקוס מלא בזמן הלימודים. עם זאת, כמאמר הביטוי שהפך כבר לקלישאה בחודשים האחרונים, יש כמה דברים טובים שאפשר להוציא מהמצב הזה. אנחנו לא מחויבים להיות במסגרת אחת לאורך כל היום, כך שמדי פעם ניתן לשבור את השגרה עם דברים שבדרך כלל לא מזדמן לנו לעשות לאורך היום, בזמן השהייה בבית ספר, באוניברסיטה או במשרד. יציאה לטיול, משחק עם הילדים, מה שיעשה לכם טוב ויגרום לכם לחזור לשולחן הלימודים עם התחושה שלא הכל אבוד.

32 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page