top of page

ט"ו בשבט הגיע, זמן לפרוח

בין הסגרים, הבידודים והחיסונים, זו עלולה להיות תקופה לא פשוטה כדי להתחיל דברים חדשים. עם זאת, כמו ששמענו כמה וכמה פעמים בשנה האחרונה, יש בתקופה הזאת גם הזדמנות. בחלוף ט"ו בשבט, בו חגגנו את הפריחה והצמיחה, החלטנו לאגד עבורכם מספר טיפים לטובת יציאה לדרך חדשה, יהיו אלה לימודי שפה חדשה, אך גם פרויקט חשוב או תחביב מרענן:


לישון. נהוג להגיד ששינה היא לחלשים, אבל האמת היא הפוכה לגמרי. בלי שינה מספקת אנחנו חלשים, עצבניים, איטיים יותר ואפשר להגיד גם טיפשים יותר. מבוגר זקוק לבין שבע לתשע שעות שינה, אבל אל תתחילו בשינוי דרמטי. נסו להאריך ב-15 דקות או חצי שעה תחילה את שעות השינה שלכם, ואז תתייצבו על מספר השעות המיטיב עמכם בצורה הדרגתית.


להאמין. אנחנו נוטים להיות המבקרים הכי חריפים של עצמנו, ולפעמים זה מה שעוזר לנו לקבל החלטות. מצד שני, זו גם בדיוק הגישה שמונעת מאיתנו להתחיל דברים חדשים. כשהמוח אומר לנו "מה הטעם להתחיל משהו חדש ששוב אתייאש ממנו בהקדם?", נענה לעצמנו הפעם שאין סיבה שזה לא יעבוד כל עוד אנחנו רוצים ומתמידים בו.


להשתחרר. קחו צעד אחורה, תסתכלו על התמונה הכוללת ונסו להבין מה מגביל אתכם מלהתקדם לכיוון אליו אתם רוצים להגיע. מה תוקע אתכם פעם אחר פעם. אם משהו תמיד לא עבד בניסיונות קודמים, נסו לנשום עמוק ולהבין מה מקשר בין כל המקרים האלה – אולי ככה תצליחו להסיר את המגבלה או לפחות לעקוף אותה.


לתעד. כדי לשנות, אנחנו צריכים להכיר טוב את הקיים. רשמו בפניכם את כל הפעולות שאתם מבצעים לאורך היום ובחנו – אילו מהפעולות מקרבות אתכן למטרה ואילו מבזבזות לכם אנרגיה, זמן, כסף או, מה לעשות, עצבים. שימו דגש על ההבדל בין חשוב לדחוף, ונסו למקסם ככל האפשר את אורח החיים כך שיסב לכם תועלת ואפילו אושר.

27 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page