top of page

לימודים אונליין – למה זה טוב?


תיכף מסתיימת לה 2020, וכולנו לא ציפינו שככה היא תיראה ושככה אנחנו ניראה כשנסתכל עליה לאחור. בשנה האחרונה היה לנו זמן להביט אל תוך עצמנו, לשנות הרגלים, לשנות את עצמנו. אבל, אנחנו כבר יודעים, זה לא פשוט. אנשים לא משתנים כל כך בקלות. לפחות כשמדובר בצורה שבה אנחנו לומדים, אף אחד לא ממש שאל אותנו. השינוי צריך להיעשות – בכיתה אנחנו לא הולכים לשבת בקרוב, עוברים ללמידה מול המסך. לחלק מאיתנו זה מעבר טבעי, המקום שאליו העולם הולך, עבור אחרים השינוי הזה מלווה בפחד גדול. ואנחנו פה כדי להסביר בכמה נקודות למה למידה אונליין יכולה להיות הדבר הכי טוב שקרה לכם.

הגאוגרפיה: עם מחשב וחיבור לאינטרנט, אפשר בעצם ללמוד הכל ומכל מקום. קורס של אוניברסיטה נחשבת? סדנה להכנת מנה אקזוטית? הכשרה למקצוע חדש לחיים? בכל הקשור ללימודים, ובתקופה האחרונה יותר מתמיד, אנחנו באמת חיים בכפר גלובלי. אוניברסיטאות כמו הרווארד וסטנפורד בארה"ב מציעות היום אפשרות להתחבר לאותם קורסים שהיו לוקחים אם היו מגיעים לקמפוס, מבלי לצאת מהבית ובלי לחפש חנייה. הם יכולים לקחת את המרצה איתם לחדר הכושר ולהתקדם בקורס תוך ריצה או רכיבה על אופניים.

הפדגוגיה: כן, אפשר להתפלא, אבל הלימודים עצמם לא אמורים להיפגע מהמעבר מהכיתה לרשת, אולי הם אפילו ישתפרו. בית הספר לעסקים האמריקאי באבסון ערך ב-2012 מחקר שבחן את איכות הלימודים אונליין. 77% מהמורים והמרצים חשבו שאיכות הלימודים נשמרת או משתפרת במעבר לפורמט הדיגיטלי. שש שנים מאוחר יותר בוצע מחקר נוסף, שבחן את תגובתם של סטודנטים שחוו גם לימודי פנים-אל-פנים וגם את המתכונת האינטרנטית: 85% מהם אמרו כי לא חשו פגיעה ביכולת הלמידה שלהם כשניצבו מול מסך ולא מול מורה ולוח. קרוב ל-40% הצהירו כי החוויה האינטרנטית הייתה אף מוצלחת יותר.

הגמישות: השיעור לא בהכרח מתחיל ביום ראשון בתשע בבוקר, וגם אם כן, נוכל להשלים אותו מאוחר יותר עם ההקלטה שנוריד מאתר בית הספר. לימודים אונליין מאפשרים לנו לנהל את הזמן שלנו, ולהחליט איפה ומתי הכי נוח ומתאים לנו ללמוד. הם מאפשרים לנו לקחת את הלימודים בקצב שאנחנו בוחרים, ובעזרת לוח הזמנים הגמיש אנחנו לא צריכים לקחת פסק זמן מהעבודה, ולא נאלצים להיסחב באוטובוסים מהמשרד או הבית לקמפוס, אלא יכולים לשלב בין עבודה ללימודים בצורה קלה יותר.

הכלכליות: גם השיקול הכספי עומד בפנינו לפני הבחירה בלימודים המתאימים לנו, ובנוסף לדמי ההרשמה יש לקחת בחשבון גם את הנסיעות, האוכל, חומר הלימוד ועוד. חלק גדול מההוצאות האלה נחתכות במעבר ללימודים דרך מסך המחשב. אוקיי, אז בהחלט נצטרך לקחת בחשבון הוצאות על מחשב וחיבור לאינטרנט, אבל בהנחה שאותם גם ככה יש לכם – שווה ללמוד אונליין גם כדי לחסוך כמה שקלים.

הנינוחות: נגמר השיעור בכיתה, כל התלמידים ממהרים לצאת, אנחנו רוצים להחליף כמה מילים עם המרצה, אבל ארבעה-חמישה אחרים כבר עומדים בתור ונראה שהוא עצמו ממהר לשיעור הבא שלו. נשמע מוכר, לא? ובכן, גם החלק הזה נעלם כשעוברים ללמוד אונליין. האפשרות והלגיטימיות לתקשר עם המדריכים והמרצים, דרך דואר אלקטרוני, הצ'אט הייעודי, ווטסאפ או כל טכנולוגיה אחרת, פשוט גדולים יותר כשאנחנו יוצאים מהכיתה.

הטכנולוגיות: נכון, יש מי שמעדיף לימודים בכיתה בגלל שאינו מורגל בשימוש בטכנולוגיה, אבל זאת גם הזדמנות טובה להסיר את החסמים המנטליים וללמוד. במיוחד בתקופה הזו, החיים לצד הזום, גוגל מיטס, המסנג'ר של פייסבוק, ווטסאפ והכלים האחרים הפכו לטבעיים עבור כולנו. התקופה הזו, עם מקטעים ארוכים ללא אפשרות לצאת מהבית, נתנה משנה תוקף לחשיבות של הטכנולוגיה באופן שבו אנחנו מנהלים את הקשרים שלנו. לימודים בעזרת תוכנות חדשות, מחקר וחיפוש עמוק ברשת וכל אפשרויות התקשורת הרלבנטיות יכולים להביא אותנו – או לפחות את מי מאיתנו שעדיין לא שם – אל המאה ה-21.

63 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page